Tónovaná skla ve vozidlech se začala plošně vyrábět poměrně nedávno, a kdo z vás ještě pamatuje dobu socialismu a devadesátá léta, tehdy to byl jev velmi výjimečný. Automobily byly v té době vybaveny pouze skly čirými, a tmavší sklo bylo spíše raritou, kterou si jistí prominenti pořizovali zejména kvůli zajištění naprostého soukromí. Mohli jste tak teoreticky převézt jakýkoli náklad uvnitř vozidla včetně posádky, jestliže byl nakládán nepozorovaně v podzemních garážích, a vy jste mohli s vozem projíždět i v pravé poledne po nejfrekventovanější silnici ve městě.

zadní sklo u auta

Soukromí však není zdaleka jediný důvod, proč se tónování skel v Brně na veřejnosti ujalo jako žádaná nadstandardní služba.

Přehřívání skel – karosérie vozidla se v letním období podobá rozpáleným kamnům. Jestliže není v autě k dispozici klimatizace, za slunečného dne i při nižších teplotách, než je tropická třicítka, se teplota uvnitř vozu během několika hodin zvýší třeba až na sedmdesát stupňů Celsia. Výrazně tomu napomáhají právě skla, odkud se šíří tepelná energie velmi intenzivně, a vnitřní prostor vozu tak perfektně vyhřeje v krátké době. Fólie na sklech tomuto jevu brání a udržuje teplotu v kabině auta na přijatelnější úrovni.

jízda v dešti

UV záření – sluneční ultrafialové záření vyhledáváme pro tvorbu vitamínu D, ale pouze v omezené, rozumné míře. Při delších jízdách je přímé slunce, zasahující dovnitř auta, spíše nepříjemné, a navíc poškozuje materiál palubní desky, čalounění a všech ostatních prvků v interiéru vozu. S fóliemi na sklech máte po starostech, ta chrání před sluncem jak posádku, tak i váš vůz. Ochranu před UV zářením a teplem ve voze oceníte i v situacích, kdy potřebujete zaparkovat na odstavném parkovišti a ponechat kratší dobu v autě domácí zvířata nebo děti, ovšem chce to zdravý selský rozum, aby se tento čas neprotáhl na několik hodin.